Už Alpių #1 – Italija

08.22 Pagaliau kirtom Italijos sieną! Ilgai iki šios šalies važiavom, tad bus įdomu, ką gero ji turi pasiūlyti. 🙂 Pradžiai, sustojome miestelyje Cernobbio apsipirkti ne šveicariškom kainom (daug gaminamės patys, tai dažnai ir apsipirkinėjam). Taip pat, grįžę į ES, atgavom neribotą mobilųjį ryšį, tad paskubėjome atrašyti bei paskambinti visiems, kurie bandė su mumis susisiekti Šveicarijoje.

Netrumpai užtrukę su apsipirkimu ir pietumis, prie Komo ežero pasivaikščiojome tik po pietų. Vieną jo krantą apžiūrėjome iš miestelio, kuriame buvome sustoję, o vakare, pritvoti vis dar intensyvaus karščio, pašliaužiojome pačiame Komo mieste. Oras lyg ir gražus, vakarojimui prie ežero tinkamas, bet mums neįprastas klimatas visgi išvargino. Tad, prisėdę ant parko suolelio, ėmėme ieškoti, kur čia toliau pavažiavus ir nakčiai ištiesus patinusias kojas. Greitai susipratome, kad šiuo metu reikia ieškoti ne “komfortiškos”, o “įmanomos” vietos nakvynei. Manėme, kad šveicariškos apartamentų kainos liko kitoje sienos pusėje, bet anaiptol – net kukliausi kambarėliai “pas babą”, dabar čia plėšia nuo 150 eur už naktį. Na, nekyla ta lietuviška ranka tiek mokėt “babai”, nors tu ką. 🙄 Apie normalesnius apartamentus su privačiu vonios kambariu už daugiau kaip 300 eur, net nesvarstome. Per gerai jaučiamės palapinėje, kad galvotume apie tai. 😀 Sakom, reikia bėgti toliau nuo to Komo, gal kitur išvengsime vasarinės turizmo psichozės.

Komo ežeras

Galiausiai, patyrinėję google maps, Pavia miestely, pusiaukelėje į Genują (Genova), radom kempingą. Paskambinus, administratorė patikino, kad laisvų vietų dar yra, dirba net iki 22.30 val., tad mielai mūsų lauks. Po Šveicarijos, darbo valandos, švelniai tariant, nustebino. 😀 Vis tik, nusprendėm važiuoti ir pasižiūrėti, ar tikrai rasime dar atrakintus vartus. Atvykus jau tamsoje, radom ne tik dar atidarytą kempingą, bet ir labai malonią administratorę, suteikusią mums plotą už 28 eur. Pasisekimas. 🙂

08.23 Rytą nusprendėme eiti patikrinti kempingo baseino, kurį vakar paminėjo administratorė. Kempingas atrodė gana paprastas, tad daug nesitikėjom, bet priėjus, akys pražvitrėjo – vandenukas mėlynas mėlynas, švarus švarus, o aplink baseiną tuščia tuščia. Va tai tau. 😀 Daug negalvojam, šokam! Na, Zapatdlo pirmas aišku, nes gi reikia, kad kažkas pirma patikrintų, ar vanduo saugus ir.. ..nešaltas. 😀 Puikiai atsigaivinom, nėra ką ir sakyti. Deja, dienos Italijoje karštos jau nuo ankstyvo ryto, tad kol susiruošėme keliauti, ir vėl norėjosi šokti į baseiną. 😏 Gerai, kad Reptilijoje puikiai veikia kondicionierius, tai pučiam gaivų vėjelį ir traukiam į Genują!

Gaivinančios maudynės kempingo baseine

Kažkuriuo metu vėl turėjome sustoti pietų. Ieškojome miestelio su ežeru, bet neradom. 😀 Užtat, radom miestelį Tortona, o jame – kalną, o tame kalne – parką, o parke – panoramą. 😀 Puiki vieta papiknikauti ir [vėl] paieškoti vietos nakvynei. Prikirtę sumuštinių, ėmėm skambinti į įvairius Genujos kempingus. Apartamentų variantai vis dar nesvarstomi, nes kainos čia absurdiškesnės už Komo, o vidutinės klasės pasiūlos išvis nėra. Deja, bet net ir kempinguose viskas užimta. Atostogaujančiųjų bumas, rodos, net neketina kristi. Mums, įpratusiems daugiau keliauti rudenį, tokia situacija yra, mažų mažiausiai, neįprasta.

Jaučiau, kaip mane ima erzulys. Ėmė rodytis, kad Italijoje mums vietos tiesiog nėra. Tai, ką dabar reikės daryti? Laimei, lengvai nepasiduodantis Zapatdlo, kažkaip atkasė kempingą žemiau Genujos. Kempingą, dėl administratorės akcento, patys savo linksmumui praminėm “Pas Svietą”. Tiesa, Svieta atsisako rezervuoti vietas tokiems vienadieniams keliautojams, kaip mes (no reservation for one night). Tiesiog tarstelėjo, kad vietų dar yra, o kai atvažiuosit, bus matyt, ar dar bus likę. Mums iki kempingo dar bent geros 3 valandos kelio, bet nusprendėme rizikuoti – vietų vis tiek niekur daugiau nėra. Tiesiai pas Svietą!

Piknikas Tortonos kalnelio viršūnėj

Mūsų džiaugsmui, atvažiavę gavom vieną paskutinių vietų (už 29.50 eur). Su palengvėjimu išskleidėm palapinę ir sprendėm, ką daryti toliau – diena dar šviesi, bet į Genują važiuoti per vėlu. Čia, Zapatdlo pasiūlė nulėkti pažiūrėti kažkokio miestelio įlankoj, žemėlapyje matosi, kad netoli. Vadinasi Portofino. Mane suima juokas. 😀 Sakau, gi Kaune yra restoranas tokiu pavadinimu, čia visai žinoma vietovė (tiesa, pati daugiau nieko apie ją nežinojau). 😀 Taip vakaro planas tapo aiškus – važiuojam pažiūrėti, kas slypi už to restorano pavadinimo. 🙂

Paskubomis pasiskaitę internete, susižinojom, kad į Portofino kone neįmanoma įvažiuot automobiliu, mat mažame miestelyje yra tik kelios (pamenu dvi) gana brangios parkavimo aikštelės. Pasielgę kaip daugėlis kitų, Reptiliją palikome ant kalniuko už kokių 4 km. Už tai, mokėjome po 1.5 €/val. vietoje pigiausių 6 €/val. pačiame Portofino (ką paskubomis tada spėjome pagooglinti). Puiki proga pramankštinti kojas. 🙂

Ėjome žavingu, vingiuotu keliuku kalno šlaitu, kuris dėl gausios augmenijos šiame karštyje priminė džiungles. Dar nepasiekus miestelio, jau į akis ėmė kristi įlankoje tupinčios jachtos. Kuo daugiau erdvės atsivėrė, tuo daugiau laivelių pasimatė, tuo daugiau linksmų balsų suskambėjo. Intriga. 🙂 Patį Portofino pasiekėme besileidžiant saulei. Vakarėjančio dangaus fone, įlanka atrodė ypatingai graži ir prabangi – uoste gausu prišvartuotų jachtų, prie restoranų mindžikavo pasitempę padavėjai, o į terasas vakarieniauti rinkosi puošnios damos ir ponai. Besižiebiantys jachtų žibintai ir aukštosios mados butikų vitrinos (Dior, Dolce&Gabbana, Salvatore Ferragamo ir kt.), vyno taurių skambesys ir nerūpestingas turtuolių šurmulys. Temstant palipėjome į kalniuką prie ten tupinčios bažnyčios, tikėdamiesi geresnio vaizdo į įlanką. Ir iš tiesų, iš čia Portofino rodėsi it gausiai brangakmeniais nusagstyta karūna – tiek spindesio, tiek žybėjimo. Zapatdlo pastebi, kad tokios prabangių jachtų koncentracijos vienoje vietoje dar nėra matęs. 🙂

Portofino
Mažosios jachtos Portofino įlankoj

Sakom, būtų smagu taip vakaroti su taure vyno ir iš viršaus į tuos blizgučius žiūrėti. Bet mums reikia skubėti – baigiasi Reptilijos parkavimo laikas. Gal ir gerai, juk turime išsipirkę vietą kempinge, prisijungsim žiburiukų ten. 🙂